Egy kezdő geek mindennapjai

2010.03.07. 19:00

Gyökeresen átalakultak a mindennapjaim az elmúlt pár hónapban.

Az előzmények: születésnapomra két nagyon kedves barátom meglepett egy netbookkal. Így sokkal több helyen tudok kockulni. Az előző gépem aksija 2-3 percet bírt ki 5 évesen. Ez a cucc negyed akkora és a súlya is lehetővé teszi, hogy bárhova magammal cipeljem. Eddig is kütyümániás voltam, de ez most fokozottabban igaz rám.

Év elején beiratkoztam pp és kulcsi HTK01 online kurzusára, ami aztán fejreállította a bioritmusom is :-D Párom inspirálására beneveztem egy 14 GB-os mobilnetre a sok videó miatt és belecsaptam a lecsóba. Indítottam egy blogot - már a negyedik is frissül szombat óta ;-) Eddig ez kimaradt az életemből. Sosem tartottam a gondolataim annyira magvasnak és követendőnek, hogy megosszam a többiekkel írásban. Facebookos és Twitteres kalandozásaim során azonban rengeteg pozitív ingert kaptam a környezetemtől. Érdekes érzés, amikor egy sör mellett belekezd az ember a szokásos sztorizásba, mire a beszélgetőpartnerem a szavamba vág:

Tudom, olvastam Twitteren/lájkoltam FB-on

Meglepően sok ember falja mások ügyes bajos történéseit manapság. Akadt olyan leányzó, aki képes volt 3-4 órán át tag-elni az általam feltöltött 1200 képen szereplő arcokat. Egy-két csoportképen 40-50 ismerős is szerepelt.

De térjünk vissza az eredeti témafelvetésre. Öt motívum változott az életemben az elmúlt másfél évben:

Nézzük két átlagos napomat! A szemléltetés kedvéért összevontam az elmúlt időszakom pár napját, de a lényegen ez nem változtat.

Reggel, ami informatikus mércével reggel (10-11) óra körül a csipák kikaparása előtt bekapcsolom a gépem, ha véletlenül nem maradt bekapcsolva éjszakára a torrentjeim arányjavítása miatt ;-) Tehát reggel átfutom az éjszakai és hajnali csiripelést a telefonomon, miközben a gépemen a levelezésemmel és a kapott linkekkel teszek ugyanígy.

Megírom az uticélom twitteren, majd kilépek a lakásajtón. Mostanában rákaptam a buszozásra, mert így több időm marad az olvasásra. A BKV aktuális járatán válaszolok a közeli ismerősök üzeneteire. Hétfő lévén megnézem Kulcsi és pp hétindító videóját a ustream oldalán. Ez egyre vadabb megvalósításban zajlik. Most kedden kimentünk piknikezni az adás kedvéért fiss reggelivel, majd vezetés közben az autórádión kihangosítva hallgattuk meg a műsor végét Budaörs felé félúton. Tudom, beteges :-D

Valahova beülök neonomádkodni egy kávéra, vagy ebédre, majd következik Ollé Jánossal, vagy Tóth-Mózer Szilviával egy óra az ELTE PPK-n. Most épp a wikipédia szerkesztés örömeiben lubickolunk.

Ez az első olyan órám, ahol legálisan twitterezek, sőt, ez a házi feladat. 

Óra után beszállok a délutáni twittflame-be. Minden nap akad egy felkapott téma, amit lehet fikázni :-) Választások előtt egyszerűbb a helyzet. Közben telefonálok párszor, mert két állandó rendezvényem most ért abba a szakaszába, amikor megtriplázhatjuk az eddigi létszámot. Ehhez több helyről kell támogatást szereznem, a közösségi oldalakon is illik szerepelni és a helyekkel is többször kell egyeztetni a friss ötleteket.

Következzen egy ülés az Eötvös Loránd Tudományegyetem Informaikai Kar Hallgatói Önkormányzatában Harmadik éve szolgálom a hallgatók érdekét - kár lenne most abbahagyni. Egyre ellentmondásosabbnak látom a munkánk megítélését, de remélem nem az én közreműködésem miatt. Mostanában rászoktam, hogy a kapott emlékeztető, vagy jegyzőkönyv helyett magam készítek online összefoglalót az elhangzottakról. Az egyik ülésünk élőben is közvetítettük 13 néző számára, de az inkább kísérlet volt. Pici gyakorlással általánossá tenném a dolgot. Kisebb előadótermekben is így teszek, ha jegyzetelni kell.

Az ülések néha ékjszakába nyúlnak, de ha nem, akkor ilyenkor szoktam sporteseményt, vagy rendezvényt fotózni a magam örömére. Ez maximálisan offline elfoglaltság :-)

Este a páromé, vagy a szüleimé, de ilyenkor szeretem megírni a blogbejegyzést, vagy végigolvasni a hosszabb írásokat, esetleg megnézni egy butító filmet is. Ez néha hajnali 4-5-ig eltart, ami nem túl jó másnap.

Hajnali kilenckor jelenés a Barabás Villában, mert egy civil konferenciára regisztráltunk. A párom röptében tudósít egy kimondottan erre készített oldalon - én inkább magamnak jegyzetelek és csiripelek pár frappáns mondatot az ismerősöknek.

Tanácsot kér egy régi arc az éjszakából, kimegyünk hát terepszemlére. Útközben mesél egy őszi tervéről, amiben nekem is részt szán. A bérlendő terület hatalmas, sokkal több tevékenységet lehet párhuzamosan űzni itt, mint gondolták. Ötletbörzébe kezdünk a csövesektől pár méterre - közben le is fotózom a környéket, ha már ott jártunk.

Délután még egy röpke megbeszélés egy leendő nyári esemény kapcsán, de utána rohanás, mert jön a hét fénypontja, a Kocsmai KüzdőSportok.

Két és fél éve pattant ki a fejemből ez az idióta név, de a lényeg nem is ez. Azóta szép lassan igazi rajongói tábora lett az egyetemünkön a csocsonak, dartsnak, pókernek és főleg a biliárdnak. Mostanában pompom lányok léptek fel és több megbeszélésnek, ülésnek adtunk otthont. Nekem már herótom van a fix programoktól, hisz minden héten kötelességem ott lenni, de ők imádják. Lassan oda szoknak a nálunk tanuló külföldi diákok is.

Viszont mindenképp jó arra ez a 6-8 óra, hogy lelassulhasson a bioritmusom egy picit. Éjfél után éjszakai busszal célzom meg a Svábhegyet, vagy az Angyalok földjét. Lefekvés előtt még mindent elolvasok, válaszolok.

Végére a konkluzió, ami nincs. Fogalmam sincs, miért írtam le ezeket a sorokat. Nem büszkeségből, nem kényszerből, talán csak el akartam vonni pár percre a figyelmem az előttem lévő 4-5 kötelező irományról. Köszönöm, hogy időt szántál soraimra.

A bejegyzés trackback címe:

https://csakazik.blog.hu/api/trackback/id/tr511811545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zubi 2010.03.13. 10:49:43

Szóval éled az info-egyetemisták szürkén színes hétköznapjait, helyes :) Egyelőre a gépi világ áldásainak bűvölete tölti ki sok perced (remélem, azért nem mindent twittelsz, lásd pleaserobme.com), de biztos lesz majd olyan is, amikor majd ráérzel a mesterséges énnagyobbító eszközök mellőzésének ízére. :)

m@zsi · http://meetoff.eu/jegyzet 2010.03.13. 10:59:01

Ne félts engem. Nem vagyok gépfüggő. Már várom a nyarat, amikor napokra gépmentes környezetben lehetek. Havonta felüdülés a paintball pálya mobilmentesített barlangja és még sorolhatnám. Az átlagnál sokkal többet utazom, vagy járok múzeumba - most is épp oda készülök.
süti beállítások módosítása